دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

یادی از آیت الله عمید زنجانی

 هشتم آبانماه 1391، اولین سالگرد درگذشت آیت الله عمید زنجانی بود .بنظرم رسید آنچنانکه شایسته شخصیت این استاد و محقق تلاشگر بود از ایشان یاد نشد و تجلیل لازم صورت نگرفت لذا به اعتبار این که سالها پیش در دانشگاه  تربیت مدرس با ایشان چند درس داشتم ، استاد مشاور رساله دانشگاهی من نیز بودند  همچنین شناخت نسبی که از ایشان دارم  لازم دیدم یادی از این استاد و محقق تلاشگر داشته باشم .

 آیت الله عباسعلی عمید زنجانی از زمره معدود روحانیانی بود که از ابتدای انقلاب با وجود مقبولیتی که به دلیل سوابق علمی و مبارزاتی  نزد رهبران کشور داشت از کارها و مدیریت های اجرایی سنگین و مدوام فاصله گرفت و هم  و غم خود را به تحقیق ، تالیف و تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معطوف ساخت ، وی سالها در  دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بعنوان عضو هیات علمی تدریس درس های مربوط به حقوق اساسی و بررسی های مربوط به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت و همزمان در دانشگاه تربیت مدرس نیز در تدریس درس هایی چون فقه سیاسی  و مبانی فقهی  قانون اساسی فعال بود. وی تالیف های متعددی در حوزه حقوق اسلامی ،فقه و قانون اساسی را عرضه کرد.  استاد عمید زنجانی به دلیل مطالعات حوزوی ،حضور در دو دوره مجلس شورای اسلامی و شرکت در  بررسی و بازبینی قانون اساسی بدون تردید از صاحبنظران کم نظیر در این حوزه بود .

   استاد عمید زنجانی  همزمان بعنوان یک روحانی مبارز و انقلابی درجامعه روحانیت مبارز تهران عضو و فعال بود ،مرکز فعالیت های مذهبی آیت الله عمید زنجانی  نیز از قبل از انقلاب مسجد لر زاده در حوالی میدان خراسان بود ، با این همه شخصیت علمی و دانشگاهی استاد بر سایر فعالیت های ایشان غلبه داشت. استاد زنجانی روحیه ای آرام داشت و در مناسبت ها و فعالیت های سیاسی پس از انقلاب معمولا بی حاشیه بود ، شاید بتوان گفت پر حاشیه ترین  اقدام  عمید زنجانی قبولی مسولیت ریاست دانشگاه تهران بود. وی پس از چند سال ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ،ریاست دانشگاه تهران را طی سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ پذیرا شد .متاسفانه دوران ریاست  استادزنجانی در حالیکه در آن سالها از بیماری نارسایی کلیه  نیزرنج می برد  با توجه به فضای دانشگاه  دوران پر تنشی بود همچنین در زمان برکناری نیز رعایت حرمت ،شان و شخصیت علمی ،انقلابی و مذهبی آیت الله عمید زنجانی  از جانب مدیران ذیربط  در وزارت علوم نشد . مقالات متعدد علمی و بیش از چهل کتاب  بجای مانده استاد همچنین سلوک و تجربیات علمی و اخلاقی و رفتاری  استاد یادگار ارزشمندی برای دانشجویان ،محققین و پزوهشگران بویزه در حوزه حقوق و علوم سیاسی است .

روحش شاد و یادش گرامی  


نظرات 2 + ارسال نظر
من شنبه 13 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:22 ق.ظ

سلام جاب فانیان/من مدت طولانی ای در سازمان مشغول به کارم...نه پارتی کلفتی دارم و نه اهل زبون بازی و پاچه خواری...ولی احساس میکنم توانایی مدیریت دارم و در تلاشم مدیر بشم...هم تجربه 15سال کار تو سازمان دارم و هم تحصیلات عالیه و هم هوش بالا...اما یه مشکل دارم و زن هستم!میشه منو راهنمایی کنید چجوری مدیر بشم؟

سلام بر شما
آنچه که بنظرم میرسید در پاسخ سئوال شما ارسال کردم موفق باشید

من جمعه 19 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 07:07 ب.ظ

با سلام و ممنون از راهنماییتون در زمینه مدیریت/انشالله با راهنماییهای شما بتوانم خدمات بهتری را در سازمان برای همنوعانم ارائه دهم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد