دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

سوژه هایی برای تولید خبر ( 1 )

  خوشبختانه طی سالهای اخیر با وجود سختگیری هایی که در حوزه رسانه بوده است به دلیل ورود نیروهای جوان و آموزش دیده در حوزه های تخصصی خبر و رسانه و نیز دایره وسیع فضای مجازی تحرک و تنوع خوبی در امر خبر و خبر رسانی بوجود آمده است و شاهد برخی نوآوری ها بوده ایم  در همین روند برخی پیشنهادات برای تولید عمدتا نرم خبر( soft news ) را ارایه می دهم شاید مواردی کار شده  و در برخی از آنها نوآوری باشد، پیشنهادات این بار حول و حوش سمینارها و کنفرانس ها بویژه نشست های ادواری و تکرار شونده است .

 1 -تهیه گزارش از ترکیب کسانی که در همایش ها و کنفرانس ها شرکت میکنند ، میزان   متخصصان و مرتبطان با موضوع و تعداد و درصد افراد غیر مرتبط شرکت کننده

 2 - ترکیب  ،شغل و تخصص افرادی که در دو ردیف اول  محل برگزاری نشسته اند و بررسی میزان ارتباط آنها با موضوع سمینار

 3 -در مورد همایش ها و کنفرانس های ادواری و تکراری ، بررسی بیانیه و جمع بندی پایانی طی سه یا چهار سال اخیر آنها و استخراج تفاوت ها و تشابهات موجود پیشنهاد میشود .

 4 - با شرکت کنندگان  مصاحبه صورت گیرد و برداشت ،دریافت و تاثیر پذیری آنها از بحث های مطروحه  بر رسی شود  تا در صورت مفید و موثربودن ادامه یابد .

 5 - بررسی میزان تاثیر گذاری و کاربردی شدن محورهای اجرایی و راه کارهای پیشنهادشده  در اجلاس های  قبلی

نظرات 1 + ارسال نظر
پوریا پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ب.ظ

واقعا کشور ما شده مملکت سمینار و کنفرانس ها خوب است بررسی کنند هزینه و فایده آنها را ببینند آیا این هزینه ها ارزش دارد یا نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد