دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

جهان وارونه ساست

  -- یوسف عبدالله قرضاوی روحانی مصری الاصل مقیم قطر و مدافع قبلی حقوق فلسطینی ها  به عنوان رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان ( اهل سنت )به اسرائیل اطمینان میدهد که در صورت پیروزی سلفی ها و رادیکال های مخالف بشار اسد در سوریه ،اسرائیل در امنیت خواهد بود ،نگرانی نداشته باشد.

  --ترکیه بعنوان کشوری لیبرال و لائیک که حتی تظاهر به مظاهر اسلامی در مراکز آموزشی و حوزه های دیگر آن ممنوع است اینک در صدر حامیان رادیکال ها ،شاخه های القاعده و النصره سلفی قرار دارد و مدافع اسلام رادیکال شده است همچنین در این وانفسای تشتت و دو دستگی این کشور بزرگترین میراث خوار سازمان کنفرانس اسلامی است .

 --خانم آنگ سان سوچی رهبرجنبش دمکراسی خواهی میانمار (برمه ) که به دلیل سالها حبس خانگی و مبارزه برای تحقق دمکراسی در کشورش ،امروزه شخصیتی معروف در جهان شده و جوایز متعددی گرفته است ،جوایزی چون جایزه بین المللی صلح نوبل ،جایزه جواهرلعل نهرو ، سیمون دوبوآر ،اولاف پالمه و . . .تا کنون در برابر ظلم سنگینی که دولت و مردمان هم کیش بودائی او به مسلمانان بی پناه آن سامان میکنند و قتل عام ها و آدم کشی های که با حمایت حکومت برمه صورت میگیرد نه تنها دفاعی از مردم مظلوم نکرده بلکه با سکوت خود باعث  تایید و تشدید این روند شده است .

  --اسراتیل که خود بزرگترین نقض کننده حقوق انسان ها و تجاوزگر به سرزمین های دیگران  همچنین دارنده بزرگترین سلاح های و کلاهک های اتمی در خاورمیانه است اینک نقش مفتش و مشاور دلسوز برای جلو گیری از گشترش سلاح های هسته ای بازی میکند .

 ---آمریکا به عنوان مبتکر و بزرگترین حامی برقراری صلح خاورمیانه و آشتی بین اسراییل و فلسطینی ها از مجموع ۷۹ بار استفاده ای که از ابتدا تا کنون از حق وتو درشورای امنیت سازمان ملل داشته است ۴۰ بار آن در حمایت از منافع اسراییل و در مقابل حقوق مردم فلسطین بوده است .

  --البته وارونگی دنیای سیاست به همین مقدار نیست صحنه جهانی مملو است از این نامرادی ها ،بی قوارگی ها و بی تعادلی ها ، آنچه مسلم است این است که در این زمانه جز با توانایی سخت افزاری و قدرت دیپلماسی راهی برای دفاع از حقو ق ملت ها نیست  و صرفا مظلومیت کار ساز نیست .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد