دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

هموطن زرتشتی عضو منتخب شورای اسلامی دارالعباده


 همزمانی برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی  شهر و روستا با انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با وجود منافع متعدد بویزه به لحاظ برنامه ریزی ،سازماندهی و صرفه جویی درهزینه ، به دلیل اهمیت ملی و بین المللی انتخابات ریاست جمهوری باعث در سایه قرار گرفتن این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی شد . بررسی ویژگی های این دوره از انتخابات شوراها نیز به لحاظ ترکیب سنی ،جنسیتی ،تحصیلی و تجربی منتخبین ،میزان مشارکت مردم  ، شعارهای کاندیداها و برخی حاشیه ها جالب و قابل توجه است .

 یکی از رخدادها و در واقع نتایج  انتخابات اخیر شورای شهر به نظرم بسیار زیبا و معنا دار آمد و آن انتخاب هموطن جوان زرتشتی به عضویت شورای شهر یزد است این جوان (نیکنام ) با رایی بالای ۲۰ هزار بعنوان پنجمین نفر از سیزده عضو شورای شهر از طرف همشهریان خود انتخاب شد .نکته جالب این است که اکثریت مطلق این آرا از طرف مردم  مسلمان شهر یزد به او داده شده است چون جامعه زرتشتیان شهر یزد بعنوان یکی از جوامع فعال زرتشتی کشور در مجموع بیش از پنج، شش هزار نفر نیست و کل جمعیت زرتشتیان کشور را حدود بیست (۲۰ ) هزار نفر برآورد میکنند.البته حضور فعال زرتشتیان در یزد و ماندگاری و کمتر مهاجرت کردن آنها  به دلیل روحیه تعامل و رفاقت مردمان سخت کوش و خونگرم این دیار است که قرن ها پبشینه دارد و این بارجلوه سیاسی اجتماعی بیشتری یافته است .

 زیبایی کار در ارتباطات صمیمی و رفاقت های قدیمی مردم این دیار بعنوان همشهریان و هموطنان  از هر دین و قومیت برای حل معضلات جامعه و حرکت در مسیر پیشرفت کشور و در کنار یکدیگر است .

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ب.ظ

سلام.....خبر خیلی خوشحال کننده ای بود،امیدوارم که در تمام امور مملکت با خبرهای این چنینی رو به رو بشیم و شما با در ج ان در وبلاکتون ما رو شاد بکنید.عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد