دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

یاد صمیمیت های روزهای دفاع بخیر

  1.     یاد روزهای دفاع ،حلاوت همکاریها، شجاعت و دلاوری ها ،خلوص نیت ها ،صفا و صمیمیت ها و    خدمت  همه کارکنان،کارمندان ،کارگران در سالهای دفاع مقدس بخیر و البته پیش و بیش از         همه آنهایی که پیشرو و متقدم بودند و در مسیر آرمان و اهداف خود به شهادت رسیدند ، آنها که    آزاده شدند و آنهایی که به قدر توان خود برای حفاظت از این مرزو بوم و دفاع از فرهنگ و ارزش     های  ایرانی اسلامی جانانه تلاش کردند یادشان جاودانه باد، چه کسانی که خود را مولود و فرزند    انقلاب  می دانستند و چه آنهایی که از قبل در سازمان ها و نهادهای مختلف کار میکردند،           ماندگار شده بودند و برای حفظ سر زمین آبائ و اجدادی و ناموس و شرافت و دیانت خود تلاش       میکردند.
  2.     قطعا  هیچکس  هیچگاه از جنگ و درگیری و خونریزی و نا امنی و فشارهای مداوم روانی بر        محیط  زندگی و از دست رفتن هزاران جوان پاک باخته و آوارگی صدها هزار انسان از خانه و          کاشانه  خود  ا ستقبال نمی کند و دلش برای آن شرایط نا خواسته و آن لحظات سخت تنگ    نم شود اما در  کنار این سختی ها آنچه که آنزمان تحمل مشکلات را برای مردم آسیب دیده بیشتر  میکرد یا اینک در یادآوری خاطرات به شیرینی از آن ها یاد میشود همت و حمیت عمومی ، حس و حال معنوی ، توکل و دلدادگی به خالق متعال و دستگیری از مخلوق با صفا و عزتمند او بود .     ایثار گری های فراوان در کنار ناداری، تلاش های بیشمار با وجود کم توانی و ناتوانی ،                   ایستادگی های پر صلابت در کنار تنهایی ،همه و همه برای همیشه تاریخ این سرزمین غرور          آفرین و خاطره انگیز بوده و  هست. ایثار گری هایی که گاه به مراتب کمتر از آن در سرزمین       های  دیگر ماده تاریخ میشود و  دست مایه هویت سازی و باورهای همگانی،هزاران حیف و  افسوس که بسیاری از واقعیت های آنزمان به دلیل شبیخون و هجوم ناگهانی و ناجوانمردانه  دشمن و آماده  نبودن رسانه های اندک آنزمان و  دیگر نهادهای مسئول به خوبی ثبت و ضبط    نشدند و تنها می بایست بسیاری از حماسه آفرینی ها را در خاطرات بازماندگان جستجو کرد.        امیدوارم این خاطرات گم نشوند، هنرمندانه بازآفرینی و باز سازی شوند، به خوبی برای نسل             امروز  منتقل شوند و برای آینده سازان این مرز وبوم تعریف و تشریح شوند تا امیدها        همچنان باقی و رشادت  ها جاری و ساری و عطر مقاومت و جوانمردی در این دیار همواره پایدار و                      برقرار بماند .                        

نظرات 3 + ارسال نظر
ساارا چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام
دیگه ما هم سن و سالی ازمون گذشته زمان چنگ مدرسه میرفتیم با همه سختی ها مردم محله با هم مهربون بودند و به هم کمک میکردند یارشان بخیر

م -مهران چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:44 ب.ظ

کاری کنیم که مهربانی در این سرزمین غریب نشود

بهروز همتی یکشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 02:43 ب.ظ http://khooshinie-haviyan.blogfa.com

با سلام وتبری ک سال نو خدمت استاد عزیز
ابتدا خیلی خوشحالم از آشنایی با شما
دوم در وبلاگ اینجانب وب شما لینک شد
سوم همانطور فرمودیدکه ازمناطق جنگی بازدید داشته اید اگر در دوران دفاع به مقدس تصاویر و آرشیوی از شهر جنگزده دهلران ومردمان مقاوم و صبورش و رزمندگان نستوه و شجاعش در اختیار دارید؟؟؟خوشحال میشم برایم بفرستید و در صورت رضایت به اسم خودتان در وبلاگم درج نماییم؟؟؟؟
دوستدار همیشگی شما - بهروز

سلام ، سال نو بر شما مبارک
از ابراز لطف شما ممنونم و از اینکه وبلاگ دُرج را لینک کرده اید مشکرم و برای شما سلامتی و توفیق روزافزون از خدای متعال طلب میکنم ، از مناطق مورد اشاره بطور مستقل تصویر ندارم ولی اگر به موردی برخوردم تقدیم میکنم مواردی چون خاطره راهپیمایی بیست و دوم بهمن رزمندگان در بستان یا رزمنده ای با شال بنفش از خاطرات مستقیم مربوط به دوران دفاع مقدس است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد