دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

نا امنی در فرانسه

 روز های اخیر خبرهای متعدد و متنوعی از ترور ، گروگانگیری، درگیری و کشتار در پاریس در رسانه های جهان به چشم میخورد . سال ها قبل یک کارشناس رسانه ای برای نشان دادن اهمیت خبر و رتبه بندی و الویت خبر مطلبی به این مضمون گفته بود که برای آنها درگیری یا کشته شدن یک سگ در میدانی در پاریس مهمتر است از کشته شدن افرادی در کشوری دیگر ، موضوع امنیت برای همه کشورها و همه جوامع مهم است ولی این امنیت وقتی که بستر ساز توجه گردشگران جهان به فرانسه میشود .فرانسه ای که اماکن تاریخی و دیدنی آن در صدر مکان های توریستی جهان است ، البته بسیار بسیار مهم میشود . امنیت برای مردم عراق و لبنان و افغانستان هم مهم است  و کیست که بدون امنیت بتواند آرامش داشته باشد. با این همه امنیت همه چیز غرب است هم درآمد هم پرستیژ هم شهرت و هم مانور قدرت تحت همین نظم و امنیت است که امکان پذبر میشود .

بسیاری از حاکمان جهان بویژه رهبران انگلیس ، آمریکا ،آلمان و دبیرکل سازمان ملل بلافاصله حادثه تروریستی را محکوم کردند . شبکه های غربی شبانه روزی و آنلاین حمایت های جهانی ، واکنش های مردمی را به نمایش گذاشتند . انصاف هم همین است که قتل و ترور و گرونگانگیری در هرکجا و به هرترتیب باید محکوم شود . نباید افراد اغتشاشگر خودسر و ویرانگر در جایی از محیط انسانی و جامعه بشری زندگی ، آرامش و امنیت دیگران را به خطر اندازند .

 ای کاش این استدلالات در همه موارد و برای همه بکار رود کاش توهین ها هم محکوم شود و ای کاش همین حساسیت ها  ، فضاسازی های رسانه ای و پیگیری های خبری در مورد امثال مردم غزه ، کودکان کشته و مجروح شده، آوارگان فلسطینی ، مردم عراق و افغانستان و غیر آنها هم اعمال شود و فرض همه حاکمان و رسانه ها حرمت جان انسان ها ، خون انسان ها و کرامت انسانی همه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد