دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

ضرورت آموزش منافع ملی به چهره های مشهور

 معمولا افرادی که به دلایل مختلف در جهان به سطحی از معروفیت و شهرت میرسند از طریق دستگاه های مختلف حکومتی و مشاوره ای مورد آموزش و مشاوره های مختلف قرار میگیرند تا به دلیل جایگاهی که پیدا کرده اند ، در رسانه ها مطرح میشوند و به مرور مورد توجه قشرهای مختلف جامعه قرار میگیرند محافظت و مراقبت شوند تا بعنوان افراد مشهور الگوهای مناسبی برای جامعه باشند و از ضررهای مادی و معنوی احتمالی که ممکن است به دلایل کم اطلاعی این افراد یا تخریب و تاثیر پذیری و فضا سازی دیگران ایجاد شود جلو گیری بعمل آید .

 متاسفانه در کشور ما هیچ نهاد مشخصی این وظیفه را عهده دار نیست . خیلی از وفت ها هنرمندان ،ورزشکاران و دیگر چهره ها حرف هایی میزنند ُ، اظهار نظرهایی میکنند که هم دون شان کشور بزرگ و با افتخار ایران است و هم از یک فرد معروف و مورد توجه انتظار نمیرود. گلایه های صنفی ، اعتراض های تخصصی و امثال آنها امری طبیعی است اما طعنه به فرهنگ و هویت ملی و  ترجیح دادن دیگر کشورها حتی از روی ناراحتی تنها نشان از کم اطلاعی و نا آشنایی با پیشینه و غنای فرهنگ و تمدن ایران بزرگ و سرافراز است وقتی یک هنرمند یا ورزشکار بزرگ است که با وجود همه مشکلات و گلایه ها در برابر مردم خود متانت داشته باشد و به سرزمین آبا، و اجدادی و فرهنگ و تمدن کشور خود افتخار کند و این مهم مقدور نمیشود جز با هوشیاری خود افراد و توجه و مراقبت برنامه ریزی شده سازمان های مرتبط

نظرات 2 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 05:39 ق.ظ

جناب فانیان....چرا!!!برعکس معمولا افرادی که به دلایل مختلف در ایران به اوج نقطه امعروفیت میرسند ...بیشتر از دستگاههای امنیتی مورد عنایت مختلف قرار میگیرند تا اینکه از مشاوران مجرب و صاحب تجربه!!!!به این دلیل افراد مشهور کنترول زمان و مکان و جایگاه حرفشان را نمیدانند و احتمالابعضی اوقات هم بی غرض اتفاق بیفتد...اما باز میگردیم اول خط...امیدوارم با اصلاحات فرهنگ و هویت ملی مان قویتر و با استقامت تر پیش برود...زنده باد خاک وطنم ایران

mahdi memarian چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 05:21 ب.ظ

سلام
جناب فانیان امیدوارم نشر مطالب مفید همجنان ادامه داشته باشد .
در تایید ضرورت آموزش منافع ملی به چهره های مشهور خاطره ای از گذشته دارم که شاید بیان آن در ااین مقوله بگنجد .
حتما دوستان مسابقات جام جهانی فوتبال در آلمان را بخاطر دارند . به گفته تمام فوتبال دوستان و کارشناسان کشورهای مختلف اجرای آن دوره از مسابقات فوتبال در آن سطح از اولین دوره مسابقات جام جهانی تابه امروز (که دو دوره افریقا و برزیل ) بعد از آن نیز گذشته است بهترین دورره با لحاظ کردن تمام شرایط بوده است .
جالب تر اینکه تمامی این کارشناسان اعتقاد دارند این بهتر بودن فقط و فقط بخاطر شخص بکن باور اسطوره فوتبال بایر مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان که ریاست فدراسیون فوتبال آلمان را بر عهده داشت ؟؟!!
یکی از رسانه های اروپایی برآن شد دلایل این کار را برای مردم بازگو کند بخاطر همین ابتدا سراغ شخص بکن باور رفت و همین سوال را از ایشان پرسید؟
بکن باور جواب این سوال در انظباط و قواعد آموزشی بسیار تعیین کننده در فرهنگ آلمانی و باشگاه بایر مونیخ و تیم ملی آلمان ذکر می کند .
او می گوید وقتی برای اولین بار برای استخدام و بازی به تیم بایرمونیخ رفتم ُ پس از گذراندن مراحل آزمایش های مختلف مربی تیم تصمیم گرفت که مرا به خدمت بگیرد . همه مراحل را پشت سر گذاشتم و پیش خودم تصور می کردم کار تمام شده است . اما با کمال تعجب وقتی مدیر عامل تیم مرا به مربی تیم معرفی کرد او نیز گفت برای تیم مفید خواهی بود اگر مربی آموزش ( اخلاق و ادب و..... تیم بایر مونیخ ) تو را تایید کند تو می توانی قرارداد خود را امضاء کنی .؟؟؟!!!
پیش مربی آموزش رفتم ! پس گفتگو های زیاد ایشان به من گفت تو می خواهی به تیم بایر مونیخ بیایی !؟ آیا تو خو را در شان و منذلت بایرمونیخ می دانی !؟؟
و سپس کتابچه ای به من داد تا مطالعه کنم و مجددا پیش او برگردم !!؟؟
در ادامه آقای بکن باور می گوید چند روز به مطالعه آن جزوه پرداختم که مطالب مختلف از کوچکترین و جزیی ترین روشهای زندگی شخصی بایم ترسم کرده بود از قبیل سلام کردن - لباس پوشیدن - نوع راه رفتن - نوع کلوپ های که باید می رفتم - نوع غذا خودن - روش ایستادن در جلوی افراد و بطوریکه اگر علاقه به تیم محبوبم بایرمونیخ نداشتم شاید آن آموزش ها برایم ثقیل بود . به هر جهت پس از مطالعه زیاد سعی کردم خودرا با شرایط آن جزوه تطبیق بدهم؟؟!!
سپس سراغ مربی آموزش اخلاق رفتم و تعهد دادم تمام موارد را رعایت و چنانچه نتوانستم از تیم اخراج و خسارت آن را پرداخت کنم . مربی اخلاق مرابه مربی معرفی کرد و من باتیم فقط تمرین می کردم .
یک روز مربی به من گفت می خواهد مرا جزو ذخیره های تیم بگذارد !؟ من بسیار خوشحال شدم !! اما با کمال تعجب مربی گفت بایستی مجددا به سراغ مربی آموزش اخلاق بروی ؟؟؟؟!!
مربی اخلاق پس از گفتگوی زیاد که تو الان می خواهی جزو بازیکنان ذخیره تیم بایرمونیخ باشی پس بایستی روی حرکات و روشه های خود تسلط کامل داشته باشی !!؟؟ و مجددا جزوه ای در این خصوص به من داد تا ضمن مطالعه از مربیان کارآزموده آن جزوه بهره مند شوم و چنانچه از این مراحل سربلند بیرون آمدم مرا به مربی تیم معرفی کند ؟؟!!
این مرحله گذشت و من باآموزش های مختلف خود را آماده کردم !! مدتی جزو ذخیره های تیم بودم .
مجددا مربی تیم مرا خواست گفت می خواهد از من در تیم استفاده کند و باید از مربی آموزش اخلاق و رفتارم تاییدیه بیاورم !!؟؟
وقتی سراغ مربی اخلاق رفتم ! اوگفت می خواهی با پیراهن تیم بایرمونیخ وارد زمین شوی پس باید این مراحل را پشت سر بگذاری . و مجددا جزوه آموزش و ِیره تابه مربی معرفی شدم.
مدتها در تیم بازی میکردم تا اینکه مربی برای کاپیتانی تیم مرا انتخاب کرد !!؟؟ مجدا مرا به مربی اخلاق و رفتار معرفی کرد !!؟؟و مربی اخلاق نیز جایگاه کاپیتان در تیم و خصوصا بایرمونیخ را متذکر شد و آموزشهای مختلفی را برایم تدارک دید و جزوه های مخصوص کاپیتانی را به من داد تا ضمن مطالعه آنرا در بازی رعایت کنم !!؟؟ در این جزوه ها وآموزش ها از تمام مواردی که احتمال آن در بازی می رفت برایم تدارک دیدن ..؟؟!! از قبیل دویدن یسوی تماشاگران - کنترل زبان و دست در مواقع اظطرابی بازی - حتی نوع ایستادن در موقعی که داور در میان دو کاپیتان ایستاده و می خواهد سکه را برای انتخاب زمین به هوا پرت کند و وقتی کاپیتان تیم می خواهد دولا شود و سکه را روی زمین ملاحظه کند !!!!! پشت او به روی دوربینهای پخش تلویزیون نباشد..؟؟؟!!
بکن باور آموزش این مطالب را به همراه آموزشها دیگر تا انتخاب شدن برای تیم ملی ادامه می دهد و خودش می گوید حرف اول و آخر این مربی می زد و تصور او این بوده است که اگر مربی آموزش اخلاق اورا تایید نمی کرده مدیر عامل و مربی هیچگونه دخالتی نمی کردند .و واورا به راحتی کنار می گذاشتند .
اوسپس می گوید در تیم ملی نیز همین رویه با شرایط سخت تر ادامه داشته و در طول بازی حرفه ای او در فوتبال همیشه این آموزشها را دیده و همین آموزشها او را آماده کرده که توانسته از پس برگزاری مسابقات جام جهانی در آلمان برآید بطوریکه همه براستسنایی بودن این مسابقات مهر تایید زده اند . و ....... غیره ما با تمام استعداد و نبوغ های دارند بعلت عدم آموزش های لارم نمی تواند به مانند بکن باور موفق باشند !!!؟؟؟
ایام به کام

سلام بر جناب معماریان
از شما ممنون و متشکرم مصداق خوبی برای توجه به اخلاق عمومی و رعایت رفتار مردمی توسط افراد معروف و مشهور جامعه ذکر کردید با اجازه شما همین مطلب را برای استفاده دوستان بطور مستقل منعکس میکنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد