دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

مسلمانان مظلوم اروپا

  همواره در فضای رسانه ای کشورها و مجامع اسلامی  از مظلومیت و محرومیت مسلمانان کشورهای مختلف تحت فشار و تهاجمات گروه های افراطی صحبت میشود ُ مثلا در کشورآسیایی میانمار (برمه ) مسلمانان زیادی توسط بودایی های افراطی به قتل رسیدند یا در آفریقا و در کشوری مانند نیجریه بسیاری از مسلمانان توسط مسیحیان افراطی همچنین گروه افراطی بوکوحرام مورد تهاجم و تجاوز قرار گرفتند .در  کشوری مانند  فغانستان هر روز تعداد زیادی از مردم کشته ُ آواره و بی سرو سامان میشوند اخبار کشتارهای سوریه و عراق نیز هر روز  نقل محافل خبری است . در این میان هرچند وقت یکبار هواپیماهای آمریکا در افغانستان ُ سوریه ُ عراق و پاکستان به اشتباه بیمارستان ُ مرکز امداد سازمان ملل یا محل تجمع و عروسی مردمان مسلمان بومی را مورد حمله قرار میدهند. ؟؟ 

 تلقی بسیاری بر این است که مسلمانان درکشورهای اروپایی به دلیل برخورداری این کشورها از امکانات مناسب در شرایط خوب و بی دغدغه ای به سر میبرند .تمامی تحولات چند سال اخیر در سطح خاورمیانه همجنین برخی حرکات تروریستی در کشورهایی غربی بویژه در فرانسه و تحرکات و پیامدهای انتقام جویانه سوریه و عراق در کشورهای اروپایی و آمریکا از جمله بررسی ها از منازل مسلمانان در فرانسه، بلژیک ، دانمارک و تعداد دیگری از کشورهای اروپایی و نیز فضای مخرب رسانه ای و تبلیغاتی فشار روانی و فضای سنگین تبلیغاتی علیه مسلمانان این مناطق بوجود آورده است . شرایط این مسلمانان به حدی است که در برابر تبلیغات و تهاجمات رسانه ای و گاه ابراز نظرهای تند مسئولان امکان دفاع و زمینه برای پیگیری حقوقی در خود نمی بینند. در روزهای اخیر یکی از نامزدهای جمهوریخواهان آمریکا برای ریاست جمهوری ( دونالد ترامپ ) خواستار جلوگیری از ورودمسلمانان به آمریکا شد .

 طبعا مهاجرانی که از سوریه به دلایل شرایط ناامنی و برای حفظ جان خود در شرایط بسیار سخت و آزار دهنده راهی کشورهای اروپایی میشوند از همه نظر اضطراری تر است اما حال آنهایی که در سرزمین های امن اروپایی ( البته تا قبل از حوادث تروریستی ) به سر می برند نیز چندان مساعد نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد