دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

هوا هم سیاسی شده ؟

   آلودگی هوای کلان شهرها بویژه  پایتخت  چندسالی است که دامن مردم را گرفته و حقیقتا موجب نگرانی مردم شده است .  سال های گذشته به خصوص سال ۹۱ وضعیت هوای تهران بسیار نامناسب و از این هم آلوده تربود و برای مقابله با آن  در کنار برخی طرح ها ی علمی ،اقدامات عجیب و غریبی مانند آب پاشی تعدادی از خیابان های تهران هم اتفاق افتاد .سال قبل وضعیت هوا قدری متعادل تر بود. امسال در اواخر پاییز چند روزی کلان شهر تهران و برخی از شهرهای بزرگ و صنعتی با وضعیت هوای ناسالم ، آلوده و غیر قابل تحمل رویرو شدند. بنظر میآید این روند همچنان ادامه یابد به دلیل اینکه صرف نظر از وضعیت باد و باران و میزان بارش که در دست بشر نیست آن مقدار که به مردم و مسئولان مربوط است  اقدامات بازدارنده چندان چشمگیر نیست و به دلایل مختلف این روند ادامه خواهد یافت از جمله به دلیل ادامه روند مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به تهران و کلان شهرهای دیگر ، استمرار تولید اتوموبیل های داخلی غیر استاندارد یا پر مصرف ، ادامه روند ساخت و سازهای غیر مجاز و درنتیجه دخالت های بی رویه و غیر معقول افراد در طبیعت  و . . . .همه این نکات وجود دارد . این معضلات بصورت حاد حداقل ده سال است که جلوه زیادی دارد و همه مردم هر روز و هرلحظه آنها را حس میکنند .

ساخت و سازهای بی رویه و مرتبه سازهای غیر اصولی  بویژه در ارتفاعات شهر تهران  و در مسیر حرکت باد و جریان هوای تهران تحت نظر شهر داری و با وجود شورای شهرعریض و طویل به سرعت و با وسعت ادامه دارد و هر روز از میزان هوای تنفسی و محدوده در اختیار هر شهروند تهرانی کم و کمتر میشود ودر این میان  رسانه ها بویژه رسانه ملی کمتر به این موضوعات مهم توجه داشته و دارند . اما خوشبختانه وضع هوا و مشکل آلودگی که صد البته برای آحاد مردم بسیار مهم است برخلاف چند سال گذشته مورد توجه بیشتر برخی از رسانه ها و البته مورد توجه بسیار فوق العاده رسانه ملی قرار گرفته است ،بنحوی که در بسیاری از روزها خبر اول بخش های مختلف خبری شبکه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما قرار گرفته است . موضوع بسیار مهم است ، اولویت دادن آن نیز قابل قبول است ولی چرا در هشت ،نه سال گذشته نصف میزان فعلی به آن توجه نمی شد یا چرا در حال حاضر در یکسری رسانه های هم سو بسیار بیشتر و رسانه های آن سو کمتر مورد توجه قرار گرفته است .نکند هوا هم این روزها سیاسی شده است ؟

نظرات 2 + ارسال نظر
f.a.d جمعه 4 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:37 ب.ظ http://jahad.fardblog.com

سلام.لطفا به وبلاگ من سر بزنید + نظر

hamed bayramzadeh چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:06 ق.ظ

با درود و خسته نباشید به استاد فانییان.....متشکرم از مطلب های مفیدتون.....جناب فانیان بنظر حقیر فقط وضع هوا سیاسی نشده....هر چه فکر میکنم به نتیجه نمیرسم ...چی نمونده که سیاسی نشه!!!!

سلام حق با شماست . سیاسی شدن همه امور بسیار خطرناک است و باعث میشود خیلی از امور از جایگاه واقعی خود خارج شوند و البته چون از این دیدگاه نگاه میشود کم طاقتی ، بی حوصلگی و کم ظرفیتی جایگزین صبوری و شرح صدر می گردد . از این رو امور زیربنایی مثل اخلاق که باید همیشگی و ماندگار باشد دستاویزی سیاسی برای گذران ایام سیاسی کاران میشود .امری که خطرناک و نابود کننده است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد