دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

برجام و منافع ملی کشور

  بدون تردید نتایج مذاکرات طولانی ، انرژی بر و بسیار مهم مذاکرات برجام آثار و تبعات مهمی برای جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی دارد و سرفصلی بسیار مهم در دیپلماسی  ایران و همچنین نفطه روشن و برجسته ای در تاریخ دیپلماسی جهان است . گذشته از دستاوردهای این مذاکرات طولانی و تاریخی  از جمله  لغو تحریم های سنگین، ظالمانه و نفس گیرمربوط به انرژی هسته ای  ، نفس مذاکره و نقش دیپلماسی برابر ایران در مقابل پنج قدرت برتر جهان بسیار مهم  ارزیابی میشود . نمایش و انعکاس خبرهای متعد د، عکس های خبری و مصاحبه های خبری  با دیپلمات های ایرانی از جانب رسانه های مختلف بین المللی در سالهای اخیر نشان دهنده اهمیت موضوع و اعتبار دیپلماسی و مذاکرات ایرانیان با قدرتهای جهانی است .
  ارایه تحلیل های مختلف ، برداشتهای متنوع و شرح جنبه هایی از موضوع توسط خبرگزاریها ، مطبوعات و شبکه های رادیو تلویزیونی داخلی  امری پسندیده و نمایش دهندهه تنوع نگاه و تحلیل در رسانه هاست اما انچه که گاه در هیاهوی خبری مورد غفلت رسانه ها قرار میگیرد توجه لازم به منافع ملی است .منافع ملی ( national interest  ) در هر حال موضوع بسیار مهم و غیر قابل اغماضی است که رسانه ها نباید یک آن  از  ان غافل شوند .بیایم ضمن نقد و بررسی و تحلیل مسایل موجود اولویت اصلی را به منافع ملی کشورمان بدهیم و از این طریق " وحدت ملی " " امنیت ملی "و " قدرت ملی " کشورمان  را  روز به روز  تقویت کنیم و اجازه ورود به نامحرمان و رقیبان غیر منصف در این حوزه ندهیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:37 ق.ظ

درود و تبریک فراوان به استاد فانیان

سلام و درود بر شما و همه دوستانی که دل نگران کشور ،ملت و آینده این مرز و بوم هستند . امیدوارم ایران همیشه سربلند و همه ایرانیان همواره سرفراز باشند .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد