دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

بازتاب لحظه ای اخبار انتخابات آمریکا در کشورمان

اخبار انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در فضای رسانه ای کشورمان بازتاب گسترده و پرحجمی داشت . این رخداد حتی در  رسانه های غیر دولتی و غیر رسمی بویژه فضای مجازی بازتابی لحظه ای داشت . میشود گفت این میزان توجه در انتخابات اخیر آمریکا به دو دلیل عمده است :

 یکی به دلیل توسعه امکانات ارتباطی و گسترده شدن بهره برداران و کاربران است ،  این کاربران بویژه در فضای مجازی که سهل الوصول همچنین ارزان است بطور گسترده فعالند  . شهروند خبرنگاران و تلاش کاربران برای نقل اخبار در دسترس خود، حوزه خبررسانی شهروندان یا شهروند خبرنگاران را بسیار وسیع کرده است بنحوی که میتوان گفت کمتر نهاد و وسیله ارتباطی رسمی و موظف امکان چینش  اینچنینی خبرنگاران خود  در پهنه جغرافیا و با چنین تنوع موضوعی دارد .

 نکته دیگری که این حساسیت ها را روز بروز بیشتر میکند حس وابستگی متقابل  جوامع و کشورهای مختلف به یکدیگر است . امروزه می توان ادعا کرد با پیشرفت صنعت و تکنولوژی در حوزه های مختلف وابستگی و نیازمندی ها به یکدیگر بیشر شده و بیشتر میشود . همین واقعیت است که اهمیت توجه به اخبار مهم در گوشه و کنار جهان را بیشتر و بیشتر می  سازد . البته تحولات آمریکا به دلیل سهم حدود بیست و پنج درصدی ان کشور در اقتصاد جهان و توانایی های دیگر آن در بعد سیاسی و روابط بین الملل  همواره بر اقتصاد و سیاست دیگر کشور تاثیرگذار بوده است . با این همه تکنولوژیهای نوین ارتباطی، احساس وابستگی و نیاز کشورها به یکدیگر را افزایش داده است . امروزه دیگر هیچ کشوری بی اهمیت نیست . حتی جیبوتی یا بوتسوانا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد