دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

آثار منفی نشر سخنان درشت و پرخاشگری در جامعه

  بدون تردید طرح مکرر دعواها و جنجال های سیاسی در رسانه ها میتواند مخل آرامش و مضر برای فرهنگ و اخلاق عمومی جامعه باشد .چیزی که متاسفانه خیلی وقت است در پیشانی رسانه های مختلف ما قرار گرفته است .

 گاهی برخی از خیرخواهان جامعه و آزاد اندیشان و متفکران نسبت به آثار منفی استمرار این ادبیات در فضای عمومی جامعه هشدار میدهند، ولی گاه  همین هشدارها نیز نقد سیاسی و جناحی میشوند .قطعا عده کسانیکه به دنبال آسایش جامعه و آرامش روح و روان مردم هستند بسیار زیاد است اما جلوه حضور این افراد همواره کمتر است به دلایلی چند : 

   برخی با وجود اعتقاد به تلاش برای آرامش بخشی جامعه ، حال و حوصله شنیدن نقد و رد نظر درست خود را ندارند لذا تا حد ممکن وارد این ماجرا نمیشوند .

   تعداد کمی  برای حاکمیت اخلاق در جامعه و پرهیز از بد اخلاقی ها و سر و صداهای بی مایه عملا وارد گود میشوندکه همین صدای کم نیز اغلب  توسط  اکثررسانه ها نادیده گرفته میشوند .

   همانند رسانه های جنجال آفرین در جامعه غرب،  تعداد زیادی از رسانه های کشور ما نیز برای فروش بیشتر یا جلب مخاطب زیادتر به همین هیاهو ها دامن میزنند، غاقل از اینکه در جوامع توسعه یافته نوعی تقسیم کار نانوشته شکل گرفته است . در برابر تعدادی نشریه و رسانه زرد، رسانه های پرقدرت و امکانات فراوانی برای اهتمام مردم به منافع عمومی ، رعایت مصالح جامعه و توجه به تعهد عمومی برای  رفع معظلات جامعه و تشویق و توزیع شادی های عمومی  فعال هستند .

  نقش رسانه های عمومی بویژه رسانه ملی در آرامش بخشی ، شادی آفرینی،تحکیم وحدت و جلوگیری از تقسیم بندی و انشقاق در جامعه بسیار مهم است البته اگر نسبت به آنها اهتمام لازم را داشته باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد