دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

رسانه های نارس

  در روزهای نزدیک به برگزاری  انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در کشورقرار داریم و هرچه به روز  انتخابات نزدیک میشویم  طبعا با شور و حرارت  خبری بیشتری در رسانه ها مواحه خواهیم بود. بیش از یک دهه است که پرداختن به حاشیه در رسانه های جمعی و فراگیر نیز به یک رویه برای جلب مخاطب تبدیل شده است . حداقل در کشور ما بنابر منطق فکری ، عقیده و آرمان ها و اخلاق عمومی قبل از این  پرداختن به حاشیه در رسانه های رسمی چندان پذیرفته نبود و معمولا حاشیه پردازی ها و حاشیه سازی ها در نشریات به اصطلاح زرد صورت میگرفت ، مشکل اینگونه رسانه ها آنجاست که توجه زیاد به حاشیه  بجای اصل یا هو و جنجال آفرینی و بعضا برای خوش نمک شدن ماجرا افزودن چاشنی دروغ  یا لا اقل غلو چندان با خلق و خو و  رویه گذشته جامعه ما همخوانی ندارد و بی صداقتی در  اینگونه رفتارها زود برملا و  رسانه ذیربط  زود رسوا میشوند و به این ترتیب اعتماد مخاطب و در نتیجه اعتبار خود را از دست میدهند .

معمولا اوج دروغ گویی ها ، تهمت زنی ها و به اصطلاح کوک کردن مضامین منفی برای از میدان به در کردن رقیب در مقطع انتخابات صورت میگیرد .

 دقت کردن در تعداد تکذیبیه های خبرگزاریها توسط  نهادها و شخصیت های مختلف یا عذرخواهی آنها از روی ناچاری و انتشار تکذیبیه ها  طبق قانون و  در مدتی مشخص مثلا  یک ماه منتهی به روز انتخابات و مقایسه رسانه های مختلف با هم  از این بعد تا حد زیادی میتواند رسا  یا نا رسا، حرفه ای  یا غیر حرفه ای بودن  و نارس بودن برخی رسانه ها را ازطریق این مقایسه و بررسی  تشخیص داد البته بعنوان یک رویکرد و در یک مقطع خاص 

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر وزیری چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 09:44 ق.ظ http://dashtemoshavvash.blogsky.com

معمولا اوج دروغ گویی ها ، تهمت زنی ها و به اصطلاح کوک کردن مضامین منفی برای از میدان به در کردن رقیب در مقطع انتخابات صورت میگیرد .
سلام به نظر خودتان کسانی که از این ابزارها استفاده میکنند لیاقت ریاست بر جمهور را دارند؟

سلام بر شما
ضمن تشکر از حضرتعالی ، بیشتر در اینجا منظورم بکارگیری رسانه ها برای تخریب رقیب و فریب افکار عمومی است . قطعا چنین افرادی لیاقت ریاست ندارند ، اما بیشترین زیان را همان رسانه هایی می بینند که با بهره گرفتن از شور انتخابات و جو عمومی جامعه پا را از جاده انصاف بیرون می نهند، حیثیت و اعتبار کاری خود را مخدوش میکنند . انتخابات تمام میشود ولی رسانه باید بتواند با سربلندی و کارنامه قابل قبول کارش را ادامه دهد . غفلت از این مسیر لطمه بزرگی بر کارنامه این نوع رسانه ها وارد میکند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد