دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

روزهای پایان سال

 چرچه روزها نشانه های قرار دادی گذر زمانند و هرکدام از این نظر مشابهند و یاد آور گذر عمر و افزونی سن همه ما ، با این وجود روزهای پایان سال روزهای متفاوتی از بقیه روزها هستند . روزهای یاداوری ها ، تجدید خاطرات ،بررسی ها و محاسبه ها ، مرور بر رویدادهای طول سال ،  آنهایی که  درست و به موقع انجام داده ایم ، کارهایی می بایست انجام دهیم و ندادیم ،مثل بسیاری از وظایف،   کارهایی که انجام دادیم اما قدری دیر و کم اثر مثل سر زدن به عزیزانی که طی  روزها و ماه های گذشته دیدار و ملاقاتی با آنها نداشتیم و این روزها به یمن فضای روانی و نوستالژیک پایان سال به فکر و یادشان افتادیم  .

پایان سالی خوبی اش در همین هاست ، روزهای محاسبه  آنچه که  در طول سال بر ما گذشت ، انچه انجام دادیم و انچه گفتیم ،و با گفتنمان شاید مشکلی را حل کردیم یا دل دیگری را به درد آوردیم ، بدگمانشان کردیم یا گمانمان را بد گفتیم . 

روزهای پایان سال فرصت مناسبی است برای حساب و کتاب های مالی ، درآمدها ، هزینه ها و یاد از آنهایی که مالی ندارند تا محاسبه اش کنند  . سنت آخرین پنجشنبه سال ، سرزدن به قبور رفتگان قرایت فاتحه برای آنهایی که  ماه ها و سالهاست در کنار ما نیستند و چه یادها و یادگارانی برایمان باقی گذارده اند .  روزهایی که سری به نوعیدها میزنیم و به منزل نزدیکان و بازماندگان ، فوت شده ای میرویم که تا چند هفته یا چند ماه پیش در کنارمان بودند و هنوز  رفتنشان را باور نکرده ایم ، اما آنقدر این رفتن ها ادامه می  یابد که به باور میرسم که عاقبت باید رفت .  امیدواریم تامل بر کارهایمان در این روزها آینده بهتری را برای همه ما رقم بزند تا اگر عمری به دنیا داشتیم آینده مان بهتر از گذشته باشد . انشاالله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد