دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

به یاد حمید گلشریفی خبرنگار و کارشناس

  خبر ناگوار فوت ناگهانی حمید گلشریفی ، همکار سابقمان را  امروز شنیدم . بسیار تلخ و باورنکردنی بود . گرچه بارها شنیده ایم که مرگ از  رگ گردن به انسان ها نزدیکتر است اما بازهم  برایمان باور پذیر نیست . گلشریفی را آخرین بار در مراسم خاکسپاری و ترحیم قاسم افشار ( 29 اردیبهشت سالجاری ) در تهران دیدم و با هم احوالپرسی کردیم ، حضورش در آن مراسم فرصتی شده بود تا تعداد زیادی از همکاران خبری سیما ، اعم از دبیران ، سردبیران و خبرنگاران دهه شصت را بعد از مدتها در یکجا ببیند و احوالپرسی کند ، همکارانی که مدت ها در کنار هم کار کرده بودند . علاوه بر ان مقطع ، گلشریفی بین سالهای 74 تا 76 بعنوان خبرنگار  نمایندگی صدا و سیما در لندن فعالیت داشت ، دوسال از این مدت را باهم و در کنارهم بودیم . او پس از آن مقطع نیز به دلایل شخصی در لندن ماند و در نهادهای مختلف از جمله مرکز اسلامی انگلیس فعالیت داشت . حمید گلشریفی به دلیل آشنایی خوبی که به زبان انگلیسی داشت ، همچنین تسلطی که بر زبان عربی داشت در موارد زیادی بعنوان کارشناس در مسایل ایران در بحث و گفتگوهای شبکه هایی همانند الجزیره و بی بی سی عربی شرکت میکرد و از منافع ملی و  مواضع رسمی ایران دفاع میکرد ، در این گفتگوها با اینکه گویندگان و کارشناسان همواره از نام جعلی برای خلیج فارس استفاده میکردند وی همیشه نام کامل خلیج فارس را مورد توجه و تاکید قرار میداد .

حمید گلشریفی همکاری صادق ، انسانی شریف و ارتباطگری حرفه ای با اخلاق خوش بود . اوخوش برخورد بذله گو و همراه بود ، عشق و ارادت خاصی به حضرت اباعبدالله الحسین داشت و از خدمت بی منت به زایران حرمین شرفین لذت می برد ، سال 79 که توفیق تشرف به مکه معظمه  و زیارت خانه خدا پیدا کرده بودم ، در ایام مناسک ، در حالی که از رمی جمره برمیگشتم  ناگهان احساس کردم  در میان جمعیت فراوان کسی با بلند گو نامم را صدا میزند، چون بنظرم این موضوع غیر طبیعی آمد توجه نکردم و به مسیرم ادامه دادم،  این بار صدایی قویتر  شنیدم خوب نگاه کردم حمید گلشریفی را که رشید و بلند قد بود با بلندگویی در دست دیدم که تعدادی پیر مرد و پیرزن را همراه دارد و از رمی جمره باز میگردند ، بعد از احوالپرسی گفت از لندن با کاروانی برای حج آمده ام ، داوطلبانه تعدادی زایر فارسی زبان ، عرب زبان و انگلیسی زبان را همراه کرده به رمی جمرات برده ام و اکنون بر میگردیم ، گلشریفی  علاوه بر اینکه به سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی مسلط بود هیچگاه در یکجا ساکت و راکد نمی ماند اهل تحرک و پویایی بود. کارشناس و  به کارش علاقه مند بود .

خدایش رحمت کند که زود از میان ما رفت .

منتشر شده در روزنامه ایران تاریخ22 مرداد ماه 1397 ص 24 با عنوان : انسانی شریف و ارتباطگری حرفه ای

پر بازدیدهای این وب نوشت

دو سه سالی است که با اوج گرفتن فضای مجازی و توجه و تحرک کاربران در اینستاگرام یا سایر انتخاب ها و فرصت های فضای مجازی مثل تلگرام ، واتساپ و امثال آن،  توجه و مراجعه به وبلاگ به میزان زیادی کم شده است . با این همه تلاش کردم این مجموعه را که تا بحال چند صدهزار مراجعه داشته است حفظ کنم ، حتی با تحرکی کمتر ، واقعیت این است که در این اواخر بیشترین مراجعات  وبلاگ را مراجعات حاصل جستجو ( سرچ ) تشکیل میدهند .

بر اساس همین نکته ای که گفته شد ، برآن شدم که چند عنوان مطلب پر بازدید  با تاریخ نشر آن با میزان مراجعه هر کدام را به نمایش بگذارم .

      پیشکسوتان خبر سیما       تاریخ نشر 6 دیماه سال   1390 ،این مطلب با عنوان های مختلف از جمله " هنرمندانی که نور چشمی نیستند" ، در چند سایت دیگر نیز باز نشر   شد.میزان بازدید تا این تاریخ 7030 بار

    حسین نادری گوینده خبر     ، تاریخ نشر  9  آبان ماه 1390 و میزان بازدید 2685 بار

     مرشد محمد  مرادی   تاریخ نشر 13 شهریور سال 1391 میزان بازدید 1845 بار

   گوینده " خرمشهر شهر خون آزاد شد  ـاریخ نشر 6 خرداد 1392 میزان بازدید 1773 بار