دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

رسانه های نوین جامعه و تغییر در محاسبات

حضور روبه گسترش مخاطبان در فضای مجازی و استفاده از ابزارهای و ظرفیت های گسترده آن بسیاری از اندازه گیری ها و بر رسی های معمول  در محاسبات رسانه ای را  مشمول دگرگونی کرده است . گرچه به مرور میزان کاربران ، میزان حضور و استفاده آنها دقیق تر محاسبه و بطور رسمی اعلام خواهد شد ، در این مرحله و دوران انتقالی نیز  می باست به این موضوع بیشتر و دقیق تر توجه شود و در محاسبات نادیده گرفته نشود، مثلا میزان ساعاتی که کاربران در حوزه های مختلف و امکانات قبلی چون سایت ها ، وبلاگ ها ، فیس بوک  و تویتر حضور و استفاده داشته اند از یکسو و امکانات جدیدتری چون وایبر و واتس آپ  که بویژه از طریق دستگاه تلفن همراه مورد استفاده قرار میگیرد و  اتفاقا تعداد بسیار زیادی از کاربران را شامل میشود . اینها همه به مجموع استفاده از رسانه ها افزوده شده است بعبارتی باید مجموع مطالعه از طریق نشر دیجیتال و شبکه های مجازی مورد توجه و محاسبه قرار گیرد .البته باید به این نکته نیز توجه شود که به همین میزان یا نزدیک به ان از میزان بینندگانرسانه های دیگر بویژه تلویزیون کاسته شده و این کاهش در حال فزونی است چیزی که در جوامع توسعه یافته تر محسوس تر است .

 البته فضای مجازی در حوزه ها ی مختلف اجتماعی نیز کاربرد و تاثیر گداری های زیادی  دارد که باید  آنها را بیشتر وبهتر شناخت و به آنها پرداخت .

نظرات 2 + ارسال نظر
شاگرد دوشنبه 17 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:15 ق.ظ

آذر آبادی سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 04:07 ب.ظ

سلام لطفا در این باره بیشتر توضیح دهید اینکه در جامعه ما هم تماشاگر تلویزیون رو به کاهش است کاملا پیداست اما این مورد هنوز توجه کارشناسان را بخود جلب نکرده راجع به آن سخنی نگفته اند به همین دلیل درخواست میکنم بیشتر بنویسید . موفق باشید

سلام ضمن تشکر از شما مطلب همین است که یادآور شدید هنوز کارشناسان رسانه ما به تغییر در نوع رسانه انتخابی و فرهنگ استفاده از رسانه توجه کافی نکرده اند اما لاجرم این اتفاق بزودی خواهد افتاد چون روند جامعه به همین سمت و سو است .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد