دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

روزهای پایان سال

تکاپوی مردم در روزهای پایان سال برای خانه تکانی ، خرید برای سال نو ، به طور معمول جوش و خروش و رفت و آمد و لاجرم هزینه کردن های فوق العاده ، نیاز جدی به پس انداز یا درآمد مکفی و اعصاب قوی و برنامه ریزی و نظم کافی در زندگی دارد ، کاملا روشن است که خیلی از مردم بخشی یا همه این لوازم و آمادگی ها را برای تنظیم زندگی ندارند .

متاسفانه در سال های اخیر گرانی ها ، تورم فوق العاده و دریافت ها و درآمدهای ناکافی ، نامتعادل و نامتناسب ، دغدغه های زیادی را برای اکثریت جامعه به ویژه خانواده ها فراهم کرده است. کودکان معمولا در روزهای عیدلبریز احساس و عاطفه و منتظر نونوار شدن هستند ، نصیحت و سخنرانی و توصیه و تذکر را پذیرا نیستند.

 ناگفته نماند که در این اوضاع اقتصای ، عده ای ثروتمند ، لحظه ای بر ثروتشان افزوده میشود ، ناتراضی دخل و خرج بسیاری از مردم و افزایش فاصله بین فقیر و غنی ، وضع و حال این روزهای غالب مردم است . امیدوارم که برنامه ریزان و مسولان حوزه های مختلف مرتبط با معیشت مردم  ، با وجود همه تنگناهایی که مطرح و ملموس هستند بتوانند براساس قول و قرارهای انتخاباتی و بنابر وظایف خود ، به مردم کمک کنند و حال جامعه بهتر از این شود و سال نو را با شور و حال بهتر  و امیدواری بیشتر آغاز کنند . پیشاپیش برای دلسوزان و زحمتکشان و تلاشگران جامعه و نیز همه مردم صمیمی و بزرگوار کشور آرزوی سالی سرشار از شادی همراه با سلامتی و امنیت دارم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد