دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

جهان بسیار متمدن امروز !!؟

جنگ غزه یا به عبارت بهتر حمله و تجاوز وحشیانه ارتش اسراییل به مردم مظلوم و بی پناه غزه اینک بیش از چهار ماه به طول انجامیده است . طی این مدت نظامیان اسراییل از هیچ وسیله و امکانی برای کشتن  و از بین بردن مردم فلسطین ، از کوچک و بزرگ ، زن و مرد ، پیر و جوان مضایقه نکرده اند .

شکل گیری حاکمیت اسراییل  و چگونگی تشکیل کشوری به این نام ،با برنامه ریزی انگلیس و مساعدت متفقین ، کشورهای پیروز در جنگ جهانی دوم و همراهی سایر قدرت های متحد غرب و نیز سکوت و پذیرش شرایط یا معاله بر سر فلسطین توسط قدرت های خارج از بلوک غرب به ویژه شوروی آنزمان و روسیه بعدی کاملا مشخص است .

در این میان آن چه که بسیار مضحک و مسخره جلوه گری میکند بحث گاه و بیگاه آمریکا و نهادهای بین المللی از موضوع موهومی به نام حقوق بشر است .

آمریکا دو روز پیش از این برای سومین بار قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس در غزه را وتو کرد ! آمریکا در جهان امروزی و طی تبلیغات مستقیم در ادعاها و بیانیه ها و سخنرانی ها و غیر مستقیم در فیلم ها و نوشته ها و آثار فرهنگی ، هنری در پهنه بین الملل یکی از سردمداران و مدافعان اصلی دفاع از حقوق بشر است ! و از این حربه برای کوبیدن و تحریم و مبارزه با کشورهای غیر همسو و مخالف خود بهره میگیرد ، آمریکا حتی  گاهی بابت شرایط غیردمکراتیک موجود در کشورهای طرف مراوده یا رعایت نشدن حقوق بشر درآن کشورها که روابط نسبتا خوبی هم دارند تذکر میدهد تا جایگاه برتر و سیادت خود را در جهان به رخ بکشد ، در عین حال در قضیه سرکوب ملت فلسطین و جنایات رژیم اسراییل نه تنها مخالفت نکرده ، بلکه با ارسال بالاترین میزان سلاح به اسراییل برای استفاده در کشتار مردم فلسطین و وتو کردن مکرر قطعنامه سازمان ملل که حاکی از مخالفت اکثریت بالای کشورها با روند موجود و تداوم کشتار توسط نظامیان اسراییل است، از این رژیم جانانه دفاع کرده و این رویه همچنان ادامه یافته است .

وضعیت بسیار ناگوار موجود که با وجود مخالفت ها ،  محدودیت ها و کارشکنی های اسراییل برای انعکاس فجایع موجود از طریق فضای مجازی ، تا حد زیادی برای مردم جهان مشخص شده است ، بار دیگر و این بار بسیار روشن تر و ملموس تر برای جهانیان مشخص کرد که شعارها و مفاهیمی چون دمکراسی و  حقوق بشر با وجود اینکه موضوعات مهمی هستند ولی برای آمریکا و متحدان آن صرفا کاربرد تبلیغاتی و غیر اصیل دارند ، بسته به اینکه این عبارات و مفاهیم در کجا و توسط کدام یک از قدرت ها به کار برده شوند ، محتوا ، هدف و پیامدهای مختلفی خواهند داشت .!؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد