دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

برخورد غیرمعمول صدا وسیما با برجام

  لازم به توضیح نیست که صدا و سیما طی بحث و بررسی موضوع برجام مشیی کاملا یکجانبه و منتقدانه ای را نسبت به موضوع دنبال کرد . این رویه آنقدر واضح است که بعید میدانم مسئولان صدا و سیما هم اصراری بر نفی آن داشته باشند .یکبار در پاسخ به انتقاد نمایندگان دولت مبنی بر یکسویه بودن بحث و نظرهای صدا وسیما و پخش نشدن مذاکرات کمسیون برجام مجلس در هنگام حضور معاونین رییس جمهور پاسخی مبنی بر بی طرفی  و حرکت متوازن ارایه شد که هیچکس آنرا جدی نگرفت. چون مذاکرات و بحث های پخش شده بیش از حد یکسویه و در در مقابل دیدگاه دولت بودهمچنین تا مقطع مورد بحث حتی یکبار سابقه نداشت  مخالفان سرسخت دولت و نه منتقدان  برای بررسی یک موضوع درمجلس و سطح ملی دعوت شوند و گفته ها و دیدگاه های آنان از سیما منعکس شود.
مثل اینکه در دوره هشت ساله دولت های نهم و دهم برای گفتگو و مشاوره  از کسانی در سطح وزیران و مشاوران دولت اصلاحات استفاده شده باشد .حال که اینکار شد علاوه بر ترکیب اضای کمیسیون که به نسبت دو سوم مخالف برجام و مخالف سرسخت دولت بود رییس کمسیون نیز از اعضای جبهه مخالف دولت بود.همچنین درچند جلسه دیدگاه های دبیر فبلی شورای عالی امنیت کشور و  تیم  همراه وی که هم در موضوع و هم در مشی کلی و منش سیاسی مخلف دولت فعلی هستند با سخاوت تمام از سیما پخش شد .با همه آنچه که گفته شد توضیحات گاه و بیگاه مدیرانی از سیما برای توضیح و اثبات بی طرفی به زعم خود ؟ بیش از حد  بی محل و بی منطق است .
 از همه اینها گشته رویه معمول سیما بر بحث و بررسی و نقد موضوعات تا قبل از قانون شدن بوده است در موضوع اخیر حتی پس از تصویب قانون برجام و تایید کلی دیدگاه دولت مخالفت با اصل برجام همچنان روی آنتن پخش ادامه یافت .خوشبختانه با امکانات موجود در فضای مجازی و دسترسی به آرشیو همه مطالب گفته شده ونشان دادن استنادات نامتوازن  و نامتعادل بودن  اقدام سیما کاملا مشخص ُ واضح و قابل دسترسی است .

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed bayramzadeh شنبه 9 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 03:35 ق.ظ

کاملا موافق هستم با حضرت عالی....فقط امیدوارم این برجام با این همه حاشیه های غیر معقول به اجرای سالم و مفید خود برسه...که حداقل وضعیت اقتصادی ایران نفسی تازه بگیره....انشالله

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد