دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

کورسوی صداقت و بی پیرایگی

  مسئولان مدعی چه تفاوتی با این رفتگر دارند؟

 : اختلاس، کلاهبرداری، فساد، قتل و خشونت؛ اینها کلماتی است که این روزها در رسانه‌ها زیاد تکرار می‌شود، رقم‌ها هر بار بزرگ‌تر و تلخی‌ها هر روز گزنده‌تر. در این هیاهوی سیاهی‌ها و سختی‌ها مردی در گوشه‌ای از ایران در خانه‌ای روستایی زندگی می‌کند که رفتارش علامت سوالی است در برابر تحلیل‌هایی که از پسروی فرهنگی و اضمحلال اخلاقی مردمان روزگار ما حکایت دارند. در روزگاری که خبرها می‌گویند جان ارزان شده، مردی رفتگر با درآمدی ناچیز و قسط‌ها و قرض‌هایی که تمامی ندارد، بر وسوسه‌ای بزرگ غلبه کرد تا کیفی گمشده را به دست صاحبش برساند؛ کیفی که ارزش آن معادل 166 سال حقوق او بود، کیفی یک‌میلیاردتومانی.

 

 این دو مطلب و عکس ها را از خبرها و مطالب اجتماعی سایت باز تاب امروز انتخاب کردم تا برای خودم و دوستانی که این مطلب را می بینند و میخوانند نکته و مطلبی تذکر دهنده باشد و بگویم:


1-در روزگاری که رسانه هایمان مملو است از عکس های متنوع و متعدد هنری و امثال آن جای این عکس ها خالی بود .

 2 - در روزگاری که سرتاسر خبرهای رسانه ها از نامردی ها و نامرادی ها حکایت میکند جای امثال این خبرها در رسانه ها خالی بود .

3- در روزگاری که سخنرانی ها و اظهار نظرها پر از شعارهای رنگ و وارنگ و بدون عمل شده است جای نشان دادن عمل  بی چشمداشت و بدون شعار خالی بود .

 4 - بخواهیم و آرزو کنیم که هم در عمل و هم در نظر بیشتر و بهتر به فکر و یاد افراد آبرومند جامعه مان باشیم و این کور سوهای تبلور صداقت و بی پیرایگی را ارج بگذاریم .

 5 - نمونه رفتارهای صادقانه و باورمند از انسان های با شرف و آبرومند در جامعه کم نیست اما تشویق و توجه مسئولین کافی نیست ، فضا سازی رسانه ها نیز کفایت نمی کندچون برخلاف قشری که به هر زور و زحمتی خود را در رسانه ها مطرح می کنند، این قشر از مطرح شدن و به تصویر درآمدن پرهیز دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد