دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

کتاب امام علی ( ع )

 سالها پیش برگردان و ترجمه کتاب هشت جلدی امام علی (ع) نوشته عبدالفتاح عبدالمقصود دانشمند شهیر مصری در باره امام علی (ع ) و مراحل مختلف زندگانی ،دوران حکومت، دیدگاه ها ، فرمان ها و حکمت ها ی ایشان را خوانده بودم .این کتاب در مقطغ چاپ و نشر بسیار مورد توجه همگان قرار گرفته بود و طبعا یکی از بهترین و معروفترین کتاب ها در مورد ابعاد مختلف زندگی و شخصیت امام علی است در این فاصله مقالات و کتاب های دیگری نیز گاهی مورد مطالعه قرار داده ام .طبعا بررسی و مطالعه اینجانب یک بررسی همه جانبه و کارشناسانه در این موضوع نیست  ولی در حد بررسی و مطالعه خود اینک پس از سالها با کتاب و مجموعه ای روبرو شده ام که بنظرم  این کتاب نیز بسیار جامع، متنوع و قابل بهره برداری برای همگان است . از این رو همزمان با سالروز شهادت امیرمومنان ( بیست و یکم رمضان ۱۴۳۴ ه ق- ۱۳۹۲ ه ش) مناسب دیدم به سهم خود این کتاب جامع و پر بار را برای دوستان معرفی کنم .

 کتاب امام علی ( ع ) نگارش ،ترجمه و گردآوری آقای حمید یزدان پرست، کتابی است متشکل از هشتاد و هشت مقاله تاریخی ، روایی ، عرفانی و ادبی از پژوهشگران و صاحبنظران برجسته ایران و جهان اسلام در باره امیرمومنان علیه السلام که توسط انتشارات روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۸۸ منتشر شده است  . این کتاب در ۱۲۳۰ صفحه و در  هفت بخش منتشر شده است . بخش های مختلف  کتاب عبارتند از :

 بخش اول : ازولادت تا ولایت   بخش دوم : حادثه غدیر   بخش سوم : در روزگار خلفا   بخش چهارم : از حکومت تا شهادت  بخش پنجم : میراث علوی   بخش ششم :  نیایش ها   بخش هفتم :  ولایت باطنی همگان

نظرات 2 + ارسال نظر
www.iramit.net/irabest سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:13 ب.ظ http://www.iramit.net/irabest

جشنواره انتخاب وبلاگ برتر

http://www.iramit.net/irabest

جای شما در بین سایتها و وبلاگهای برتر خالیست

سلام بر شما
ممنون از ابراز لطف شما امیدوارم این تلاش نسبی مورد قبول دوستان و مخاطبان محترم باشد .

مسعود جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 ق.ظ

سلام
جالب و مورد استفاده بود ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد