دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

حال خوش

 به راستی حال خوش افراد از کجا میاید، پول ، شغل ،اختیار ، اعتبار ، قدرت ، موقعیت  . .  ؟

بسیاری از افراد را در محیط اطراف خود با دارایی ها و توانایی های مختلف دیده ایم که حالشان خوش نبوده و در طول زندگی پی گمشده خود بوده اند .

افرادی را نیز دیده و یا در شرح زندگی و خاطرات آنها خوانده ایم که بسیاری از امکانات و موقغیت ها را نداشته اند اما حال دلشان خوش بوده ، احساس سبکی داشته اند، آرامش  و سبکی روح و جان که بعضی وقت ها حس پرواز به آنها میداده  است .

    طی سالیان گذشته و در مسیر زندگی در مدرسه ، دبیرستان ، دانشگاه ، محیط کار ، محل زندگی گاهی افرادی را  از نزدیک ملاحظه کرده ام وباهاشون از نزدیک آشنا شده ام که در جواب سوال آرامش زندگی را از کجا آورده اید ، ؟با همه تفاوت ها در بیان ، روشن بودن مسیر زندگی خود.داشتن احساس سودمندی برای جامعه و امید به آینده از جمله مختصات فکری و اشتراکات دیدگاه های آنها بوده است .

 در گذر ایام ، در جمع های مختلف افرادی را دیده ام  که لبخندشان ، کلامشان ، نصیحتشان و گفته هایشان  آرامش بخش بوده است . در هر جمعی که فردی یا افرادی با حال خوش و تکلیف روشن در زندگی وجود داشته باشند ، حال بسیاری از همراهان و اطرافیانشان را خوب میکنند و محیطشان آکنده از عطر مهربانی میشود ،

با همدیگر مهربانی ها را تمرین کنیم  ،احساسات انسانی مان را بروز دهیم  و از گذشته عبور کنیم تاحالمان بهتر و بهتر باشد ، مشکلات همیشه بوده و خواهند بود ، اما ما همه عمر محدودی دارم آن را محدودتر و بی اثر نکنیم .

لحظه هایتان شاد ، فردایتان روشن و حال دلتان همیشه خوش باد.

نظرات 1 + ارسال نظر
هدی ریاضی پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 04:01 ب.ظ

مثل همیشه دقیق، عمیق، و در کمال سادگی و دلنشین

ممنونم از ابراز لطف و محبت شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد