دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دست باز بودن هتاکان ؟!

 هتاکی و بهتان و نقد تند منحصر به فضای مجازی نیست ، فضای مجازی توانسته است این حرف ها و نقدها و تندی ها و تعدی ها را بیشتر گسترش دهد ، همانطور که توانسته و میتواند بسیاری از محتواهای سازنده و مورد نیاز مردم را به سرعت و وسعت منعکس کند و توسعه دهد .

نکته عجیبی که توسط عده ای مورد تاکید قرار میگیرد تمرکز کردن بر فضای مجازی است که البته به سهولت در اختیار اقشار مختلف مردم است ، ویژگی و شرایطی که مختص به کشور ما نیست . در همه کشورهای جهان کمابیش چنین امکانی و چنین اوضاعی البته با تفاوت هایی وجود دارد .

نکته مورد تاکیدم  در این یادداشت این است که ما در جامعه خودمان شاهد فعالیت افرادی هستیم که همه را نقد میکنند ، در موارد متعددی تهمت میزنند و یکسری تخلفات و عملکردها متوجه دیگران میکنند ،ولی خود را نیازمند به ارایه سند و مدرک نمیدانند ، نسبت به  جوابیه ها و رد ادعاهای خود نیز واکنشی ندارند و اصولا نگران هیچ گونه پاسخ دادن به افراد مورد خطاب یا حتی مقامات قضایی نمیدانندو از یک حمایت آهنین برخوردارند . لازم به توضیح نیست که این قبیل افراد و مدعیان نه تنها چیزی بر محبوبیت تفکر خود یا حامیان  نمی افزایند ، بلکه عملکرد و نوع برخورد آنها حتی در موارد اندکی که سخن درستی میگویند به دلیل درشتی سخن  لطمات شدیدی به راه و مسیر ادعایی  خود میزند ، لطماتی که با یک توضیح مختصر یا حتی عذرخواهی ( که معمولا انجام نمیشود)بعد از روشن شدن قضایا رفع و رجوع و باعث دلجویی افراد آزرده نمیشود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد