دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

تناقض در ادعا و عمل دولت

 آنطوری که مشهود است ، دولت سیزدهم در بین دولت های سال های اخیر بیشترین تناقض در عمل و ادعاهای قبل و بعداز شروع مسولیت خود دارد ، این تناقض محدود به صحبت های قبل و بعد از انتخابات توسط آقای رییسی نیست ، آقای خاندوزی  وزیر اقتصاد هم در مصاحبه قبل وزارت خود ، مدعی بود که صرف تغییر دولت باعث پایین آمدن تورم میشود ، اما همه شاهد جولان تورام در تمامی دوران نزدیک به یکسال مسولیت دولت موجود بوده ایم .

رجوع و یادآوری وعده های شخص رییس جمهور در دوران انتخابات و مجموعه همراهان و همفکران ایشان که مخاطب را با تناقض بسیار جدی روبرو میکند ، تناقضی که یا از گزارش ها و وعده های خلاف اطرافیان به شخص رییس جمهور بوده یا به نوعی سهل و سبک شمردن مشکلات جدی در اقتصاد جاری و معیشت مردم

آقای عبدالملکی وزیر کنار رفته یا برکنار شده کار هم حرف های بامزه ای میزد ، وعده های عجیبی از رونق اشتغال و کم شدن بیکاران و امثال آن میزد ، نکاتی که بعضا دستاویز نه تنها منتقدین بلکه ابزاری برای خنده مردم کوچه و بازار شده بود ، مثل این ادعا که با یک میلیون سرمایه ، میتوان یک شغل ایجاد کرد .

وزیر نفت دولت سیزدهم که ظاهرا حس خوبی هم در مقابل دوربین تلویزیون دارد و معمولا گزارش های وزارت را شخصا و در ارتباط مستقیم  تلویزیونی ارایه میدهد ، بارها از فروش خوب نفت ، دور زدن تحریم ها و وصول پول فروش نفت ، همچنین وصول بیشتر معوقات فروش نفت گزارش داده است .

دولت بارها از وصول دلارهای نفتی و وجوه طلب کشور از برخی گشورها به ویژه عراق خبر داده است.

برخی روزنامه ها به دفعات از پرداخت برخی بدهی های دولت دوازدهم خبر میدهند ، حتی با تیتر در صحفه اول ( کیهان ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ ) که طبعا خبر درستی است ، اما معمولا همین روزنامه ها دریافت معوقات بدهی های ارزی کشورهای دیگر به عبارتی وصول  درآمد ارزی  را دولت قبلی را  تیتر نمیکنند .

مخلص کلام اینکه دولت سیزدهم تلاش هایی دارد ، اما شعارهای قبلی که تحریم اثر ندارد ، اگر ما بیاییم چنین و چنان میکنیم ، تحریم ها را دور میزنیم ، مشکلات موجود فقط از مدیریت های ضعیف است ،ما که بیاییم مشلات را رفع میکنیم و . . . هنوز یکسال از این قول و وعده ها نگذشته ، لذا همچنان این موارد در حافظه جاری مردم قرار دارد ، از آن مهمتر  واقعیات جاری جامعه است که مردم  با تمام وجود آنها را لمس میکنند ، هرچه گفته شود ، تشریح و توجیه شود ، بالاخره این مردم هستند که باید تغییر را حس کنند و در عمل شاهد کاهش فشارهای اقتصادی بر خود و فرزندانشان بشود ، انشاالله که بشود ، فعلا  در آستانه یکسالگی دولت سیزدهم مردم همچنان  منتظرند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد