دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

کی پاپ کره ای و موسیقی ایرانی

 گزارش کوتاه و جمع و جوری از خبر سیما دیدم ( ۱ / ۵ / ۱۴۰۱ ) در مورد اینکه کره جنوبی علاوه بر پیشرفت صنعت و تکنولوژی ، همچنین ساخت و تهیه   فیلم و سریال   و فروش و صدور آن  به کشورهای دیگر و  نفوذ فرهنگی که از این طریق به دست میاورد و تا به  حال دستاورد داشته است ، مدتی است که این کشور به موسیقی جوان پسند و جهانگیر روی آورده است ، امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان کشور از طریق فضای مجازی ،پیگیرتحولات ذکر شده اند و اتفاقات هنری و اخبار مطرح در حوزه موسیقی  ، به ویژه گروه های کی پاپ  کره جنوبی  را دنبال میکنند . همین فعالیت ها ، خبرها ، معروفیت ها ،باعث جلب توجه بیشتر جوانان  به کره و ،زبان کره ای ، انتخاب کره برای ادامه تحصیل و . . شده است . این ها یعنی برنامه ریزی دراز مدت برای دستاورد های جهانی

 نکته مغفول مانده در گزارش خبر سیما و مقایسه ای که فعالیت های کره جنوبی و جهانی شدن کی پاپ هایش با کم تحرکی کشور در حوزه های فرهنگی هنری به ویژه موسیقی داشت ، نگفتن و برنشمردن مشلات و موانع موجود بر سر راه موسیقی و اصولا کلیه حوزه های فرهنگی در کشور بود .

به راستی وقتی که برنامه ریزان فرهنگ و هنر کشور درک درستی از اهمیت و تاثیرگذاری آن در داخل و خارج از کشور ندارند ، وقتی هنوز  به دلایل عدیده امکان برگزاری منظم و مستمر کنسرت موسیقی  فراهم نیست ، حتی نهادهای مسول و مجوز دهنده توانایی حراست و پشتیبانی از  مجوزهای خود ندارند ، در برخی مناطق کشور مقامات محلی و گروه های فشار در این گونه موارد حرف آخر را میزنند ، وقتی یک نوازنده ، آهنگساز ، ترانه سرا و  خواننده دور نما و چشم انداز روشنی ،حتی در کوتاه مدت از فعالیت های خود ندارند ، چون از اختیارشان خارج است ، نمیتوان از ایشان بابت توسعه ندادن و موفق نشدن در صحنه جهانی سوال کرد و توقع داشت ، کاش در این گونه گزارش ها که بسیار هم لازم هستند قدری وسیع تر و بدون رودربایستی مشلات و موانع موجود مطرح و از مسولان عالیرتبه ذیربط نیز برای ایفای وظیف و مسولیت شان سوال و پیگیری شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد