دُرج

وب نوشت سعید فانیان

دُرج

وب نوشت سعید فانیان

خوب ،بد ، نا امیدی

 صحبت های رییس جمهور محترم و تاکید و اصرار برمتعهد بودن به وعده ها و بر سرقول و قرار انتخاباتی خود بودن پس از گذشت حدود یکسال و نیم از مسولیت ریاست جمهوری ،شرکت در جمع های مختلف اداری ، کارگری و بعضی مجالس و محافل همه خوب و در لحظه جالب اند ، در لحظه منظور این است که تنها در دقایق و ثانیه هایی که این کلمات  توسط گوینده ایراد میشود شاید برای معدودی از مخاطبان نوعی بی حسی مقطعی و فراموشی معضلات ایجاد کند، اما وقتی می بینند اتفاقی در صحنه عمل نمی افتد در صورت تکرار همین بی حسی در ثانیه هم برای همان معدود افراد ایجاد نمیشود ، غالب اعضای دولت حاضر در زمان انتخابات به دولت های گذشته شدیدا ایراد میگرفتند وآنان را  نقد میکردند که به گفتار درمانی پرداخته و در صحنه عمل حرکت و اقدامی نمیکنند ، لازم به گفتن نیست که کلیه جوانب از گذشته  پیچیده تر ، کلیه شاخص تر منفی تر ، وضعیت کشور در صحنه بین الملل با کمال تاسف سخت تر و منزوی تر و خلاصه بطور کلی هیچ کدام از شاخص های مهم کشور بهبود نیافته است .

عجیب است که با وجود جلسات همانگی و همفکری های اولیه دولت ، اظهار نظرهای اعضا و وابستگان دولت در یک موضوع متفاوت ، گاه متناقض و معمولا هم خارج از حیطه های تخصصی اعلام و ابراز میشود.. حرف منطقی مخالفان و منتقدان دولت این است که شمایی که قبل از این دولت و در دولت های قبلی  در بخش های مختلف دولتی یا حکومتی مشغول و مسول بوده و از مسایل کشور مطلع بوده اید و با همین اطلاعات دولت قبل را نقد میکردید و تبلیغ کردید که با اطلاع کامل و آمادگی مناسب برای رفع مشکلات و معضلات میاییم ، اقتصاددان ها را به خط میکنیم ، اوضاع را ساماندهی میکنیم و . .

حالا از آن شعارها و رجزها فقط توجیه مانده و البته تکرار وعده ها و اصرار بر  اینکه سر قول و قرار و تحقق وعده ها هستیم !!

بنظر میرسد دیگر توجیه و تکرار شعارها و بهانه های کهنه هیچگونه تاثیر سازنده و آرامش بخشی ندارد ، بلکه ایجاد یاس و نا امیدی را بیشتر میکند .

خوب است از تکرارها پرهیز و برحرکت سازنده و امید بخش و دلجویی مردم بیافزایند ، اگر این کاره هستند ، اگر نیستند هم صادقانه به مردم بگویند و عذرخواهی کنند و کار را به دیگرانی که در عمل  توان دارند بسپارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد